Často kladené otázky

Kdy bude má objednávka vyřízena?
 

Všechny objednávky vyřizujeme maximálně v průběhu několika málo hodin. V období zhruba od 8 do 20h (po-ne) vyřizujeme všechny objednávky ještě tentýž den. Toto platí pro objednávky zaplacené tzv. "okamžitou platbou" (podporuje ji dnes již většina bank). Při platbě proto nezapomeňte zaškrtnout, že požadujete "okamžitou platbu", vaše objednávka tak bude vyřízena nejrychleji. V opačném případě by se čekalo 1 pracovní den na bankovní převod.

Můžu platbu provést ze zahraničí?
 

Ano - objednávku si zadejte ve slovenské verzi e-shopu na adrese https://www.ccshop.sk, kde dostanete platební instrukce pro platbu v EUR (SEPA platba - funguje po celé Evropě).

Mám problém se stažením soukromého klíče - co mám dělat?
 

Ujistěte se, že zadáváte správné heslo. Heslo jste si volili při zadávání objednávky.

Píše-li Vám systém, že zadáváte chybné heslo, postupujte podle návodu na dané stránce.

Píše-li Vám systém, že nastala chyba a ať kontaktujete ccShop, je to tím, že jste již klíč jednou stáhli (nebo jste se o to pokusili). Z bezpečnostních důvodů umožňujeme stáhnout soukromý klíč jen jednou. Nepovede-li se Vám to napoprvé, nezoufejte a kontaktujte nás dle uvedeného návodu na dané stránce, problém s Vámi individuálně vyřešíme.

Klíč nestahujte na mobilu - nemusí se Vám povést otevřít, nebo jej pak později budete mít problém v mobilu najít. Klíč je ve formátu PDF, vhodný vytištění.

Potřebujete-li klíč v textové podobě, podívejte se na stránku, která se Vám po úspěšném stažení klíče zobrazí - klíč se z ní dá snadno vykopírovat (na rozdíl od PDF, odkud se dá nejlépe dostat pomocí skenování QR kódu).

Jak mám zakoupenou měnu správně použít? Kde vůbec moje měna je?
 

Chcete-li měnu jen dlouhodobě držet, nic již dělat nemusíte, tzn. nemusíte zakládat žádné peněženky. Vaše měna již v podstatě v peněžence je. Peněženka totiž není nic jiného než Vaše adresa spolu se soukromým klíčem (čili dva dlouhé řetězce znaků). Nepotřebujete k tomu využívat žádné služby třetích stran - to je podstata kryptoměn. Vaše měna je zcela zcela v bezpečí tam kde je, protože je "na blockchainu", tzn. distribuovaná po internetu po světě a nikdo na ni nemůže, dokud nemá Váš klíč. Vaše měna tedy není ani "u nás", ani ve Vašem mobilu, ani ve Vašem Trezoru / Ledgeru, ani v peněžence Vašeho poskytovatele - vždy je v "blockchainu", tj. distribuovaná po světě prostřednictvím internetu.

Adresa Vaší peněženky Vám umožňuje podívat se kolik máte měny a můžete ji dávat dalším osobám, aby Vám na ni případně posílali další prostředky. Soukromý klíč (u někerých měn "seed") zase "odemyká" právo s měnou disponovat, tj. převádět ji dále. Soukromý klíč je z podstaty opavdu soukromý, tj. nikdy jej nikomu nedávejte, je to jako byste mu dali svou peněženku a snadno by vám ji vybrali. Jediná situace, kdy doporučujeme někam zadat soukromý klíč, je okamžik, kdy budete měnu chtít někam dále převést nebo prodat.

Soukromý klíč si tedy velmi dobře uschovejte, aby se neztratil. Ideálně i vícekráte vytisknout a dobře uschovat (v počítači přeci jen není v bezpečí, počítač se může pokazit, být napaden virem apod.).

Klíč budete potřebovat někam zadat až v okamžiku, kdy budete chtít s měnou dále disponovat - převést ji jinam, nebo třeba prodat. V takovém případě budete potřebovat vhodnou aplikaci pro práci s kryptoměnou, do které svůj soukromý klíč "naimportujete". K výběru aplikací se můžete inspirovat na našem webu, nebo v návodech z následujících otázek níže.

Po dobu dlouhodobého držení však doporučujeme klíč nikam nezadávat, uchovat ho bezpečně na papíře a měnu nechat tak jak je.

Jak můžu svou nakoupenou měnu zase prodat?
 

To není problém, stačí použít v našem e-shopu sekci "Chci prodat", kde můžete kdykoliv svou měnu prodat. V objednávce zadáte své číslo běžného účtu, na které Vám přijdou Kč. Do mailu dostanete instrukce s adresou naší peněženky, na kterou svou měnu odešlete. Peníze odesíláme ihned, jakmile obdržíme Vaši kryptoměnovou platbu. Záleží už pak jen na bankách, jak rychle Vám peníze přijdou na Váš účet - většinou už je to dnes okamžité (používáme okamžité platby).

Můžu svou měnu převést na Coinbase, Bitcoin.com, Blockchain.com, ... ?
 

Kryptoměny nedoporučujeme dlouhodobě skladovat v peněženkách, zřízených na burzách/směnárnách. Z hlediska bezpečnosti je pro dlouhodobé skladování nejlepší převést si měnu do peněženky, kde máte osobně pod kontrolou soukromý klíč. To funguje buďto v mobilních peněženkách (klíč se vygeneruje automaticky a nikam se neposílá, máte ho v telefonu), nebo v oficiálních klientech na PC. Samozřejmě v PC může být problém s viry, případně se Vám za pár let může počítač pokazit, proto bývá dobré si soukromý klíč vytisknout a uschovat offline a z PC smazat, případně použít hardwarový klíč (např. Trezor, Ledger Nano S). Pro lepší vysvětlení navštivte Školu Bitcoinu, kde se dozvíte vše potřebné.

Náš e-shop Vám z výše uvedených důvodů měnu záměrně poskytuje v podobě vhodné pro "cold storage", tedy k vytištění (tzv. "papírová peněženka"). Doporučujeme si dokument s klíčem, který obdržíte po zaplacení, vytisknout a stažený soubor z PC smazat. Z našeho systému se Váš klíč po několika dnech automaticky smaže také (z bezpečnostních důvodů), takže budete jeho jediným držitelem.

Jak dostat mou měnu do Trezoru (popř. Ledger Nano S)?
 

Nejprve se ujistěte, že Trezor podporuje vybranou měnu a najděte v něm svou veřejnou adresu pro danou měnu. Když víte adresu, použijte některou z aplikací uváděných v našem seznamu, případně postupujte podle návodu v některé z následujících otázek dle Vaší měny - je třeba do vybrané aplikace naimportovat soukromý klíč a zadat příkaz k převodu měny.

Ještě lepší možností je si nejprve pořídit Trezor/Ledger, zjistit adresu pro danou měnu, a teprve pak nakoupit v našem e-shopu (při nákupu vyberete "peněženku již mám" a zadáte adresu z Trezoru - pak Vám odpadne nutnost měnu po zakoupení převádět.

Jak převedu zakoupené Ripple do jiné peněženky?
 

Stáhněte si mobilní aplikaci Xumm. Po spuštění aplikace pak zvolte "Účty", "Přidat účet", "Importovat existující", "Úplný přístup", "Tajná slova", a tam naskenujte QR kód s klíčem. Po doklikání dalších kroků průvodce se vám již v aplikaci zobrazí váš zůstatek a budete moci prostředky odeslat na adresu jakou chcete.

V okamžiku, kdy někam zadáte svůj soukromý klíč, považujte jej již za "kompromitovaný", prostředky ihned převeďte jinam a původní peněženku a klíč již nepoužívejte!

Nezapomeňte, že v síti Ripple platí, že na každé adrese musí zůstat minimální zůstatek 20 XRP (který tedy z adresy nelze zaslat jinam).

Jak převedu zakoupené Litecoiny do jiné peněženky?
 

Zkuste mobilní aplikaci Coinomi. Po inicializaci aplikace zmáčknete velké "+" a "Přidat mince", zde pak vyberete LTC. Tím se vám v Coinomi vytvoří peněženka pro Litecoiny. Peněženku kliknutím otevřete a vpravo nahoře v menu zvolíte "Naplnit peněženku" - zde pak naskenujete QR kód s klíčem a v peněžence se vám objeví váš zůstatek a budete moci LTC přeposlat kamkoli chcete. Tím se vám papírová peněženka vyprázdní a prostředky se přesunou do vašeho mobilu.

Jak převedu zakoupené Etherea do jiné peněženky?
 

Jako ověřený způsob doporučujeme on-linovou "My Ether Wallet" - v horním menu zvolte "Send Ether & Tokens" a pak "Private key". Po zadání soukromého klíče a stisknutí "Unlock" pak můžete zadat veřejnou adresu své peněženky (To Address), navolit množství (Amount to Send) a po vygenerování transakce ("Generate Transaction") potvrdit převod tlačítkem "Send Transaction". Během chvilky by to mělo být převedeno.

Původní adresu pak již nepoužívejte, její klíč je "kompromitován" (vyzrazen).

Jak převedu zakoupené Dashe do jiné peněženky?
 

Zkuste si třeba stáhnout do telefonu tuto aplikaci: Dash Wallet.

Pak zvolte v menu "Načíst papírovou peněženku" a načtěte QR kód s Vaším soukromým klíčem. Dejte pozor, v tom okamžiku se prostředky z původní peněženky přesunou do nové peněženky, generované touto aplikací ve Vašem telefonu. Z aplikace je pak budete moci poslat na jakoukoli další DASH adresu.

K čemu je dobré zákaznické ID z patičky Vašich mailů?
 

Jde o kombinaci dvou slov, která Vás jednoznačně identifiují jako zákazníka (nahrazují tak číselné ID či login).

Můžete jej využít pro získání slevy. Když při vyplňování objednávkového formuláře vyplníte i své zákazické ID, uvidíte rovnou i informaci o tom, jaké získáte slevy. Více informací viz Chci slevu

Slova jsou generována automaticky systémem. V případě, že by Vám Vaše přidělená kombinace slov přišla z nějakého důvodu nevhodná, napište nám a necháme Vám přiřadit novou.

Více o nakupování kryptoměn v ccShop.cz